en fruktansvärt seg lördagsmorgon !

Hej gott folk !
 jag ligger fortfarande i sängen har inte dragit upp rullgardinen än och satte just igång scrubs som är i full gång på 6an. Har som vanligt hoppat över en tid med bloggande men nu var det en väldigt lång tid vill jag lova. inte för att jag tror att någon mår speciellt dåligt utav det men just för att jag inte känner mig speciellt uppdaterad!  därför så får det bli att berätta om några händelser jag har vart med om dom senaste veckorna ..

19 juni : Vi börjar att prata om midsommarafton :), som till stor förvåning faktiskt spenderades hemma hos mig med en hel del trevligt folk , det blev fotboll och vrålande till en början men efter vår förlust så lugnade vi ner oss en del ( dom ) och så siktade vi in oss på alkoholen istället ! Vi grillade lite och dansade lite granna sen åkte vi vidare mot påryd !
I påryd hittade vi Hanna och Danny som hade galet partaj i sitt söta lilla hus . Dock så klarade vi oss inte så bra på dansbandsmusik och en del konstiga diskussioner så vi slutade helt enkelt med att dra oss tillbaka till ljungbyholm runt tre tiden ! det var minsann en trevlig midsommar trots omständigheterna men jag saknar faktiskt midsommarstången och dom fina sångerna . Jag hoppas det blir mer av det nästa år!

3 juli: och så hoppar vi över till Jennies födelsedag :) . den dagen bestod av en hel del jobb för mig men efter det så for jag hem till Jennie där jag hittade allt möjligt smått och gott ! vi spelade pinsam sms roulette och blev nästen helgonförklarade under det dramatiska kortspelet BIBELN . runt elva tiden tog vi vårt pick och pack och drog oss in mot staden för att finna lyckan på någon utav kalmars trevliga uteställen . Först kom vi fram till krögers men blev genast ivägskickade när vi ansågs vara bra mycket yngre än tjugo . och det är ju sant minsann ! Men då gick vi vidare till kvällens räddning som blev KM . Emmy och Jennie studsar glatt in medans jag och tessan sätter oss utanför för att få tessan att få ner sitt vin innan vi smyger oss in . dock så hade jag inget tålamod så jag gick in rätt så kvickt , och tessan blev kvar på bänken med två trevliga pöjks ! Väl inne var det folktomt och vi började kasta enkronor med en uttråkad bartender , enkronskastningen gav inte mycket komik i det hela så vi övergick till att ta lite kort, vilket var mycket trevligt ! sedan ringde vi dit folket och kvällen började i stor del se ut som alla andra kvällar som KM har att erbjuda. tyvärr så blev jennies vistelse på puben inte speciellt långvarig och inte vet jag om det var pågrundav fyllan , hennes lånade mycket svårgångliga klackskor eller att Emmy trillade på henne , men hon kom åtminstone inte in igen . det vfar ungefär där det tog slut , och jag tyckte det var mycket trevligt men det hade vart betydligt trevligare om jennie fått spendera tiden ute lite längre denna kväll !

10 juli: över till gårdagen som spenderades med min nya trevliga engelskkvinna till jobbarkompis !
vi bestämde oss att gå på ICE AGE och att äta en trevlig meny på Mc.D . låt oss säga att det inte rikgit blev som vi förväntat ... först så var felicias buss försenad och vi kom till biostaden halv nio för att hämta ut våra bokade biljetter . självklart så har jag kollat fel på tiden så bion börjar inte kvart över nio utan kvart i ! så våra biljetter hade någon annan fårr tag i och vi bokade två nya på bakre raden , vi sprang sedan ner til Mc.D för att hinna trycka i oss en meal eftersom att vi var fruktansvärt hungriga, men min burgare dröjer och vi får maten ungefär tio i nio . då springer vi upp till biostaden och får reda på att vi inte får äta mat inne i salongen så vi sitter utanför och trycker i oss våra burgare medans rullen är i full gång där inne . när klockan slagit nio så springer vi in i salongen och försöker hitta våra platser . men SJÄLVKLART så sitter det två nötter på våra platser och vi känner att vi inte kan gå fram och säga till , så efter att ha snubblat igenom hela biosalongen så tar vi en plats på raden längst fram där vi får stirra upp i taket, så skor i huvudet och frysa igenom oss hela filmen ! det kallar jag underbart ! :)  jag hade en trevlig första "dejt" med min kompanjon och hoppas på fler ^^. 

i "mellandagarna" har jag underhållt mig med en fruktansvärd härja med jobb och svidande solbränna, men även trevliga kvällar utomhus med mysiga människor . 
nu är det bara jobb i ungefär två veckor till sen tar jag en veckas ledigt och efter det så sticker jag med gänget till TURKEY :) . ska bli fruktansvärt skönt ! :) 
Men nu blire frulle och sen en sväng på stan !

Hejsvej :)   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0