dans och kanelbullar!


Idag har det varit en alldeles för stormig dag med Jennie! Hon väckte mig tidigt denna morgon med ett sms om att hon skulle somna näe hon kom förbi! Det hon egentligen ville få sagt var att hon var väldigt hungrig och ville äta frukost ^^. Hon drar alltid konstiga historier som slutar helt annorlunda?
Efter frukosten drog vi ner på stan för att hitta mig en födelsedagsklänning. Vilket jag fortfarande inte hittat .. När man väl letar efter något så kommer det inte fram? hur fasen kommer det sig?
Jag beställde istället en på rean från Nelly i hopp om att den sitter lika snyggt på mig som på modellen :)

Efter stadsrundan hade jag grym lust att baka kanelbullar, och eftersom att Jennie är experten på bak så var det ju en perfekt idé :) . Jag följde receptet och inte mammas och jennies alldagliga sätt att baka på och det slutade väl typ i katastrof. Gör om gör rätt! gjorde jag kankse inte riktigt men jag redigerade saker i efterhand och resultatet blev faktiskt väldigt bra :)

MUMS ! nu har jag 30 bullar i frysen och är redan nästan trött på lukten av dom ^^. ( kan vara eftersom att jag inte har någon vidare fläkt som får bort lukten .. )






Hösten är även hos oss och det betyder att det endast är 8 dagar kvar tills jag ÄNTLIGEN fyller 18 .. sådär två år efter alla andra! Men det betyder även att dansen är igång. Så vid åtta beger jag mig bort till dansinstitutet för att påbörja min åttonde ? tionde? termin! Och förmodligen min sista. Det ska bli skönt att få shake'a lite igen :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0