från kräftor till kladdkaka

Sommaren närmar sig ledsamt nog mot sitt slut och det är då man passar på att göra dom sista roliga sakerna. Denna helgen slutade med kräftskiva och veckan består av kusin på besök!
Kräftskivan var som vanligt väldigt mysig likaså kräftfisket, dock så hände en väldigt tråkig insident med flygmyror och jag hoppas mig aldrig mer behöva träffa en sådan ..



Min kusin och hennes mor från norrland är och hälsar på och det är just så att hon ( agnes ) bor med mig i min lya till mestadels hela tiden, hon är mycket trevlig och hennes dialekt är superb! Gårdagen spenderades först i ljungbyholm för att fira min systers 25 års dag med tårta och mys, och avslutades sedan med tvspelsturnering hemma hos mig, vi köpte två nya tv spel! dock så funkade bara den ena dosan till dom nya spelen så vi fick ändån sitta och spela dom gamla.. Men det gjorde inget! Det blev tekken 3 för hela slanten och mina grannar lär ha varit lika närvarande i spelet som vi med tanke på vår samtalsvolym.











Över till idag, Ett långt häng på stan med agge, blev fika och tjocktröja! självklart köpte jag inte det som jag skulle göra, dumma jeans . Jag försöker hitta mina älsklingsleggings på stan men dom finns ingenstans! dom har slutat säljas och mina gamla har gått sönder.. helt sönder nötta! Jag provade även en sån där långklänning, och Oja! lång var den. hur ska man ha dem egentlligen ? Jag ser ju ut som en giraff? eller struts? Hum .. efter stan stack vi iaf hem till familjen i ekenäs och käkade grillat och glass! inte samtidigt dock.. Nu är jag på hemma plan igen, dock slälv. och på schemat står the boat that rocked, popcorn och fanta! Imorn blir det grease och på torsdag är det karslkrona och sailet som kallar för att ännu en gång jubla till Adam Grahn när han står och vrålar på scen :) Royal republic alltså, sicket gäng!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0