Jag är 20 år!

Gud vad jag längtar , jag vill vara 20 .. typ nu !
Jag tänker på det hela hela hela tiden, tjejerna i SATC . Jag vill leva så, garvar ju bara för att det känns så skönt att kolla på det. har börjat om nu igen, när det är slut, vad ska man kolla på då ? . Grey har ju också uppehåll nu . blir galen!

Jag säger bara så, dagen när jag är tjugo.. Jag sitter med ett glas vin i handen, går ut och äter med mina vänner. Lagar mat och skrattar med mina vänninor. Köper egna möbler, betalar mina egna räkningar, har köpt min chihuahua. Den känslan kommer kännas så grymt bra alltså.

Men hörni, att röka inne. är det fräscht? Carrie gör ju det hela tiden.. Vekligen hela tiden, det ser ju så fräscht ut när hon gör det ? Man får ju lust att göra det, sitta framför datorn och skriva med ett glas vin och en cigg. Men jag vågar inte ens testa för jag skulle ha sådan ångest efteråt och vädra lägenheten i veckor..
Jag nöjer mig strongt med Ett glas Penascal och alltför många avsnitt av SATC. då kan jag liksom längta lite, och man måste ju ha saker som man inte får göra också. Man kan ju inte göra allt som faller en in. eller?

Dagen har bestått av bil . helt enkelt en väldigt lång bilresa! Jag och mor min satte oss i bilen vid tio i morse och åkte raka vägen till skåne.. Nu ljög jag , vi stannade till vid Mc på vägen och "shared the gold" om jag säger så. Ni har väl inte missat nya nuggets menyn på 18 bitar tre dippsåser och pommes och dryck till? . Det var exakt en sån vi körde på.. det kändes så rätt att göra det nu när det är OS och allt, dock höll jag på att spy efterråt ...
Men anledningen till att vi åkte var helt enkelt för att ta oss till "Gittes tygkälla" som ligger i Rinkaby, vi skulle köpa tyg till min balklänning. Och så bra det blev!  Vi hittade allt jag ville ha, och lite till ;) .

Nu är jag hemma igen , har tagit mig en portion lax, pricksås och pressad potatis. awesome !
Och nu väntar väl lite mer SATC och kanske lite mer vin .. ett glas skadar inte, man blir bara lugn och man sover gott också :)


Imorgon är det töskväll som vankas, då blir det väl förmodligen något som vi kallar gourmet här i kalmar!
självklart HEMMALAGAD potatisgratäng, kyckling filé och vita locket ! Och dom omtalade haricots verts/ gröna sparrisarna ;) . Och sen blir det vin, igen ..  Och förhoppningsvis mycket spel, skratt och en och annan bra film .


Idag hyllar jag dessa grymma guys som en en gång fått mig att hoppa runt som ett galet elvis fan här i lägenheten. Ibland är det bara så himla skönt att vara sig själv. precis som jag är !



Nu säger jag tack för mig för ikväll och hoppas att ni får ett bra lov ! :)

Kommentarer
Postat av: Sofie :)

du är den besta hesten jag vet!

2010-02-22 @ 21:08:34
URL: http://sofiesallt.blogg.se/
Postat av: sandratasic

assh lev livet först innan du blir 20 :D

2010-02-22 @ 23:04:54
URL: http://tasicsandra.blogg.se/
Postat av: Lilian

tack sofie, jag får sån stark självkänsla (;



Ja, du kankse har rätt Sandra. Men jag bara längtar, jag vill bara komma fram, komma ut, komma iväg. det vore skönt om det hände snart! ^^.

2010-02-22 @ 23:41:58
URL: http://liliansagerfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0