det var bättre förr ..

Idag pratade vi om begraviningar under lunchen på praktiken .. Vi kom fram till att dom var bättre förr, man sörjde tydligen inte lika mycket. Jag är ju inte så rutinerad i det ämnet men några gubbar runt bordet förklarade för mig hur det låg till och att det var fest efter begravningen. Inte för att personen i sig har dött utan bara att den nu får komma till ett bättre ställe ! Ja man hade tydligen morgonsup frukostsup lunchsup middagssup mjölksup osv .. Låter helknas, Men en utav dom sa faktiskt att det var tamigfan bättre förr när man på riktigt söp bort alla bekymmer . Sen har vi ju dom i Indien som fortfarande partajar när någon dött bara för att det är så roligt att få veta vad personen som dött kommer hamna i för liv nästa liv? Karma alltså ..
Grekerna har det tydligen väldigt jobbigt, de som dör begravs inom 24 timmar där, så har du en släkting i grekland och den dör 24.00 på natten och du kanske får reda på det klockan 10.00 dagen efter så har du typ två timmar på dig att sticka till grekland. Och på begravningen kommer även alla i byn, minst 200-300 pers. Hel knas det där om jag får säga min åsikt .

Jag är iallafall helt slut och behöver ta mig en tupplur innan träningen annars svimmar jag . ordagrant !
Idag ska jen och jag bubbla, so sweeeet . Måste bara hitta min bikini, och försöka bli brun innan jag kommer dit för jag ser nog ut som ett lik ( nu när vi ändån pratar om döden ) Men om jag går ner och lägger mig vid hamnen här på kattrumpan någon timme kanske jag hinner få lite färg? . Fast då blir jag nog mest blå av köldskador ..

nu blir det sängen på dirren, direkt!









Jag har nog aldrig någonsin saknat sommar så mycket som jag gör nu .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0