Om jag var en viking!


Som Ted så fint sjunger för mig just nu. Jag hade nog klarat bra mycket mer då, jagat djur och slagits för mitt liv på fälten, grävt guld och bytt mina hästar mot en bit mark. Det kanske är ett härligt liv? Jag skulle vilja prova! Jag vill prova allt, eller aá nästan allt ..

Ännu en dag har nu passerat i stagneliusskolans storkök och fler och fler av eleverna börjar känna igen mig och faktiskt vara trevliga mot mig fastän att jag är mattant. Snälla barn, ni borde vara snällare mot mattanterna? som dom står i och ställer upp för er och ni bara klagar ser sura ut och underskattar dom. Ryck upp er för tusan, utan oss skulle ni vara vrålhungriga och få lägga ner massvis med pengar om året för att käka några svettiga burgare på donken. Fast nu öppnar ju Max imorn så då blir det ju lite fräschare för er iaf ..  Tycker du att maten är äcklig? gå med i matrådet för fasen och var inte så lat! :)

Imorgon blir det jobb på Jenny istället och jag har även nästan fått in en fot på Harrys nu om jag har tur. awesome!

Bartenderkursen som skulle vart i götet blir nu inte av för att det var för få anmälda. Så jag ska fixa körkortet nu innan året har passerat och sen blir det nog en kurs i phuket i Januari, om jag vågar ge mig av dit.. Jag lär ju vara yngst där borta bland alla norskar och stockholmare.. Såg den nya tvserien som min bartenderskola håller i den heter "bartenderskolan" och går på tv3 klockan 22.00 varje tisdag, den kursen var i Kos så det kanske är lite mer supande där. Men jag vill ju inte direkt bli bortrövad eller nedsupen under min utbildning.. Vi får la se!

Nu ska jag göra mig lite käk :)

 

Jag vill ha sommmar och Jeansväst !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0