att jobba för välgörenhet!


För det är väl så det kallas? Jo min mamma är en såndär som aldrig kan säga nej till någonting. Vilket inte alltid är så bra.. För typ 7 år sen kunde hon nämligen inte tacka nej till tanterna i byn när dom frågade henne om hon ville vara med i Röda korset! Så mamma som är den yngsta i gruppen har i sju år stått ut med tanternas tjat, gått på möten och hållt kupan igång vissa dagar. Idag var en sån dag och den som skulle stå i cafeét kunde inte komma så jag och syrran hoppade in för att vara lite snälla. Så idag har jag skramlat ihop lite pengar till dom små barnen, och det känns väldigt bra! Jag hoppas att ingen dumming tar pengarna utan att dom som behöver får lite mat och vatten att leva på istället :) Jag är med och räddar världen, gör du?

Igår hade vi en väldigt trevlig och mysig familjemiddag och jag stod ( mestadels ) för matlagningen! Det blev räksallad med avocado och mango osv, till förrätt! Till varmrätt blev det potatissallad med sockerärtor och kycklingfile fylld med parmesanost och persilja, och till sist blev det chokladparfait med smak av apelsin med maräng och jorgubbssås! Det blev även några glas vin och Idol på toppen :) Tack för det kära familj!

Nu har jag precis lagt upp min garderob på sängen för att komma fram till vad jag ska ha på mig ikväll, och cirka en och en halv timme begär jag mig på middag i smedby och sedan vidare på 18års kalaset i bjursnäs! Så jag har faktiskt inte tid att sitta här ? Nu måste jag springa och prova kläder :)

Ha en bra lördag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0