breakfast in bed and sunshine on my cheeks


Idag är det fredag och solen skiner fortfarande i Ålesund! Jag tycker att det är exakt såhär vädret ska vara och att det är självklart den här tiden på året men tydligen är Ålesund ingen solstad så alla som bor här är grymt förvånade varje morgon dom vaknar och märker att det inte regnar ute. Därför tackar jag gud att han låter solen skina på den bortglömda staden :)

Det blev en tidig hemgång från jobbet imorse eftersom att det inte var allt för många 18åringar ute just igår. Det gick galant i baren och det enda fel jag gjorde är att jag suger på huvudräkning och hade gett gästerna för lite pengar tillbaka.. Men det gör inget, mer till oss ^^. Hamnade i säng klockan kvart över fem i morse och klockan ett vart jag uppe på benen igen! Jobbet det där livet som bartender, man tappar ju dygnsrytmen helt? Ikväll är det jag och Martine som ryddar på golvet på LIPP, awesome :) .

En sak som är väldigt bra med bartenderjobbet är att man får ha sina egna kläder! Reglerna är mörka färger inte för mycket krimskrams och inte för mycket hud. helt okej :)


Tog mig tillfälle i akt att njuta lite i morse när jag steg upp eftersom att båda guttarna vart ute på äventyr. Det blev frukost i sängen och nu sitter jag ute på "innergården" i solen och njuter lite extra :) . 


                                                

                                    


Idag har Bocca sin premiär och det kommer bli ÖS där borta! Jag skulle jobbat i kökken där borta idag men satt redan uppe på vaktlistan på LIPP, suck.. Hade vart drit kul att få laga mat på premiärdagen :) .
Jag har nu alltså jobb varenda helg tors,fre,lör som rydd och bartender på LIPP och i veckorna ska jag börja jobba i köket på Bocca! Snacka om kosing, norsk kosing..
Detta har ändrat mina planer om hemfärden i Juli och jag kommer nog stanna i Norge sommaren ut. Men jag ska hem på en tripp under midsommar och kära Jens födelsedag. Och nu menar jag Jenis inte Jens men eftersom att jag kallar Jennie för Jen så blir det lite mycket samma där..
Jag saknar iaf alla där hemma och det kommer bli så jäkla sköjj att få trägffa alla igen :)
Men blir man erbjuden 100% jobb så kan man ju bara inte tacka nej..

Nu ska jag fortsätta min solning på taket och lyssna på lite Isak strand så jag känner mig som hemma på kattrumpan igen! underbara kattrumpan, älskar min lägenhet.. saknar min lägenhet.. saknar KM .. saknar allt.. Meeeeen livet är såhär och nu är jag i Norge. och jag fortsätter min solning jag..




lite norsk -> Hadeeeeeeet  :)


Kommentarer
Postat av: sofie

Åh du söte! Festar ni på samma ställe som ni jobbar? Stackare, vi som har haft sommarvärme och sol här i länge nu :P.

2011-04-29 @ 18:07:52
URL: http://ivegotadressingroom.blogspot.com
Postat av: sofie

Det blev en riktigt bra valborg! Haha, det gick helt okej men det blev ju absolut inte som när du gör mat för oss. Jag har skype och vi ska helt klart skypea nästa gång vi har fest så du får bli avundsjuk över hur kul vi har ;). PUSS och en massa kram. (drömde att du kom hem och du och jag gick på stann och kramades hela tiden, lycka)

2011-05-01 @ 13:18:45
URL: http://ivegotadressingroom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0