Nytt land, nytt kapitel, nytt liv !


Här är jag, en kalmarit från stokholm som bosatt sig i Ålesund med två småpojkar!
Dock är dom äldre än mig, men det märks inte så ofta ^^.

Vi jobbar alla på en bar som heter LIPP bar og club. Den ligger mitt i Ålesund och är det enda diskoteket i byn. Vilket betyder att det alltid är fullsmockat. Fyra barer och en underbar personal :) . Killarna äger just nu i baren efter Thailandskursen och har fler pass än vad dom gamla anställda har. Jag springer just nu runt på golvet och ryddar efter grisiga norrmän men hoppar in i baren på torsdag :) . Tycker att det trots omständigheterna går väldigt bra för oss häri norgelandet och vi är nu bosatta på 25 kvm under obestämd tid!

Till helgen öppnar det nya restauranthuset Bocca, det är samma ägare där som på LIPP. Eric ska jobba i baren där och går nu kurser i barist. För mig blir det förmodligen en hel del jobb i köket där och det ska bli super kul! :) Vi är fyra tjejer som ska jobba i köket just nu och jag tror det kommer bli hur bra som helst!!

Idag har jag och Jens fixat oss två riktiga sängar efter att ha spenderat snart två månader på en luftmadrass som gjort att man vaknat på golvet varje morgon.. Så inatt kommer jag sova undeeerbaaaaaart :) !!
Sen hälsade vi på Martine och Eric på bocca och jag fick en dundergod kaffe!!
Bocca kommer bli ett supergrymt  ställe! Det är fyra barer på två våningar, arkitekt designat och hur fint som helst! Det består av en pianobar en kaffebar en restaurangbar och en vanlig bar! Så har du tid att besöka Ålesund i sommar är det ett måste att komma förbi bocca :) är du under 23 får du dock inte stanna längre än till klockan 23.00 ! Hårda regler ^^.


Ska uppdatera med lite fina bilder på lyan och byn inom kort :) .
nu blir det fiskpinnar och pasta :)

Hadet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0