sol och vind i Ålesund

Idag har vart en väldigt händelserik dag till skillnad från dom flesta andra här i Norge. Åtminstone för att vara en onsdag.

Jag började morgonen med att ringa till galningarna på posten i Oslo som hållt ett paket som min mamma skickat i över två veckor. Dom har vägrat att skicka det från Oslo till Ålesund för att jag inte kunnat visa någon faktura på vad paketet innehöll. Vilket är drivor med mina egna personliga saker, hur ska man kunna skicka en faktura på allt det kan man undra? Men efter ett samtal till huvudchefen på postkontoret i Oslo så är mitt paket äntligen påväg mot Ålesund :)

Två ägg, två knäckemackor, ett glas oboy och en tupplur senare begav jag mig ner till byn för att fixa iordning lite på LIPP , vaskade ALLA glassen på båda etajen och hjälpte till att plocka in alla varor som kommit. Och självklart glömde jag stämpla in så idag jobbade jag gratis några timmar minsann, flink Lilian :)
Det blev även en runda på stan även fast pengarna tryter så måste dom tydligen spenderas på kläder? jag vet inte varför jag inte kan hålla dom i min plånbok.. Måste vara en sjukdom?

  




Hem och lagade mat till boysen och bjöd även chefen på en bit av kycklingfilén tillsammans med Paranormal activity 2. (inte den bästa filmen att se när man äter, om man inte vill sätta i halsen förstås.. )

Efter maten for guttarna på fotboll och jag tog mig en skål med Kiwi och vaniljsås tillsammans med Mamma och syster på skype :)

Nu blir det en film och en lång natts sömn för att hoppa in första passet i baren imorn! Nervöst må jag lova.. Men det går nog bra :) Sovgottis !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0