Bitigt


Ligger nu pall i sängen efter ett sumbispass och en allmänt långsam måndag. Nu känner man verkligen att vintern är på ingång, kylan börjar bli bitig och luften är liksom torr fast fuktig på samma gång, hel knas?

Så vad gör man en sån måndag när det är för tråkigt att gå utanför dörren? Söker tråkiga bemanningsjobb eftersom att allt inom mitt yrke i denna stan verkar vara upptaget, bokar dyra ansiktsbehandlingar utan att tänka på plånboken, planterar kryddor, planerar morgondagens middag ( som jag längtar till redan nu och kan knappt bärga mig ), sumbar litegrann, bönar fastighetsägarn om renovering, klinkar gura och gottar sig med några rutor Marabou!

Imorgon däremot har jag fullspäckat dagen så mycket som möjligt så att jag ska slippa sitta och kolla på Nyhetsmorgon-eftertio-hemtillgården-> byt kanal och invänta ellendegeneres eller vad det heter? Ja, jag kan rabbla i evigheter för såna dagar har jag haft allt för många på senaste!

Imorgon ska jag baka lite igen och hoppas på en galet god focaccia och sen blir det förhoppningsvis sumba, ansiktsbehandling och den goda middagen!

Nu ska jag sluta ögonen till ett SATC avsnitt och förhoppningsvis inte vakna förän det är bakdags :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0