Karibien

Jag skulle kunna skriva i timmar om vad jag vart med om bara för att få komma hit. Men jag har inte riktigt orken att skriva och förmodligen skulle ingen heller ha orken att läsa.

Det var iallafall fyra dagars intensivt resande innan jag kunde se båten och få krama om min kära far :). Jag steg på i Santo Domingo som är en utav dom första öarna som colombus brorsorna hittade så där vandrade vi även runt och kikade! Väldigt fina gamla kyrkor och dagen avslutades på en galet mysig restaurang med capachio och några pils.

Nu har vi kommit fram till Antigua and Barbuda! Det är bland annat här pirates of Caribbean spelas in och det är mer än sagolikt. Vattnet är det klaraste och galnaste jag någonsin skådat och jag bara stirrar ut på det underbara. Här ska vi ligga i två dagar innan vi får komma in i hamnen. Det bekymrar inte mig det minsta ^^. Hoppas även vi får tid att gå i land och se oss runt när vi väl kommer in.

Kan våga säga att jag just nu vid detta ögonblick såg en val . Jag såg en val i Karibien. Detta är helt jävla galet?!

Över till något helt annat kan jag ju säga att imorgon klockan 0830 börjar jag min första dag i köket. Ska bli riktigt intressant att se hur dom jobbar där inne och jag hoppas vi ska kunna laga lite gott käk :).

Nu ska jag sätta mig uppe på bryggan med guran. När mörkret kommit så ska vi tända strålkastarna i hopp om att delfinerna ska komma och bli intresserade :).


Tyvärr är inte bilderna så rättvisa då vattnets underbara färg inte förekommer och öarnas skönhet syns inte heller så bra.. Man måste helt enkelt uppleva det själv för att se. Vilket jag hoppas alla får göra någon gång :)

Jag såg en val.. Kan inte fatta det! Helt sinnes :)

Har även bränt mig idag.. Kanske ska man lära sig att använda solkräm någon gång?

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0