söndag


Ny dag, nya möjligheter!
Hemlängtan smyger sig på allt mer men i samma takt ökar även gemenskapen på båten.
Det sköna men även jobbiga på ett sätt är att det bara är jag och en kvinna till ombord, hon är tysk och i 30 års åldern. Kan inte påstå att vi hänger så himla mycket, men hon är trevlig! Resten är alltså bara killar, flest filippinare men även en och annan mexare och ukrainare. Dom flesta tycker att jag är helt galen som åker ut på en båt för att jobba, jag är ju kvinna och ska stanna hemma och föda barn. Ack ack..
Majoriteten verkar vara gifta och jag känner mig alldeles för ung.

Men det finns även några som är som jag, upptäcker livet och inte planerar barn än. Skönt det :)

Igår åkte cheif cook och messman hem efter sitt 9 månaders jobbande och in kom två nya. Även dom filipinare och en av killarna ska jobba sin första gång till sjöss. Han är 25 år och hyber social. Det kan ju vara kul men ibland undrar jag om det bara är en fasad filippinarna har eller om dom verkligen är så sjukt glada och positiva hela tiden? ^^. Det är ju väldigt skönt att jobba med såna människor iaf :).

Vi ligger nu till kaj i Venezuela och gör såna där konstiga saker som båtar gör. Senare idag går vi vidare till nästa hamn i Venezuela och förmodligen ska vi gå iland där imorn :). Nu har jag ju massa länder jag kan kryssa från min lista, känns rätt coolt ^^.

Men nu ska jag byta om och hoppa ner i köket. Ha en fin dag! :)



tjuvade chiefens mössa igår. Hur coola är dom inte? Jag måste inskaffa en när jag kommer hem! Fast gärna en i min storlek..



Hängmattschill :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0